TURIST PÅ VIFT!

Då kollegan kommer ut och ler sitt sörsta leende hade jag bara en ENDA tanke. Är detta på skämt, driver hon med oss eller?

Människan var iklädd rutiga stora byxor, nedstoppade i illgröna strumpor med "mary christmas" text  på, följt av värsta sorten sandaler. Den randiga skjortan var nerstoppad i de rutiga byxorna som i övrigt satt väldigt högt upp. På huvudet bar hon någon form av gubbkeps/clownhatt.

-Är jag fin?
- Ähhh NEJ! (Varför ljuga då kroppspråket redan berättat allt.)
- Ha ha, jag vill bara skydda mig mot fästingar.
OKEJ (här är vi måttligt normala...??)  Du ser iaf ut som en tysk turist. EXAKT!

Stackars människa tänkte jag. Men ännu mer stackars oss. Då vi på utflykten spanade in båtar såg jag plötsligt min chans. Den tyska flaggan som blåste i fören gav mig hopp om livet...

Jag (givetvis HELT uppriktigt) samlade luft och skrek sedan allt jag kunde. "Snälla Ni, vi har en tysk turist här uppe som gärna hänger med en sväng"

Kollegan har inte varit glad på mig efter det. Hon bytte också kläder direkt vi kom tillbaka. Och jag har egentligen bara en sak att säga.
Om jag blir anmäld för mobbing så tar jag det! Det måste finnas gränser för hur man ser ut!

image144



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0