Så det kan misstolkas

Efter att ha skämts över min nerspillda spenat-kjol redan innan jag kommit in på ICA slutade vistelsen med att jag skämdes ännu mer. ..

I kassan strulade jag som vanligt med mitt icke-fungerande VISAkort, tjatade mig till ett uttag över affärens "300-kronors" regel och välte alla SOLO-todningar då jag ville ha en röd bikini som present och inte en svart.
På utvägen tänker jag att det var skönt att gå, att aldrig behöva komma tillbaks.

En gubbe kommer mot mig
: Grabbarna springer efter dig
JAG: med mitt magnifika självförtroende ler jag mitt finaste leende, men flackar med blicken för att slippa ögonkontakt.
Gubben: (upprepar sig) grabbarna springer efter dig...
JAG: Ha ha ha (jävla gubbe tänker jag, han har sagt det nu.)
Gubben: (ger sig uppenbarligen inte) Grabbarna springer efter dig...
JAG: Ja de gör väl det... (Klart att de gör tänker jag, varför vill han upplysa mig om det.)
Gubben: (skriker högt och irriterat.) Snälla du, titta bakom dig, stackars affärsbiträdet vill dig något!!!

Ooops. Hade glömt min tidning med den röda bikinin i affären och den snälla killen "springer efter mig".
Misstolkaren Emma, det är jag det! 

Men hur kunde jag i min vildaste fantasi tro att någon snygging skulle springa efter en tjej med spenat på kjolen och smutsiga fötter? Skärpning Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0