Hångel kan störa friden

image147

 Satt på en (väldigt) tätbefolkad badstrand tillsammans med A. Vi diskuterade lik på botten enda tills vi blev störda. (inte för att JAG är den lättirriterade typen i vanliga fall.)

A: (viskar) Kolla de hånglar??
 Jag: (Viskar inte och tittar inte upp) Mmm
 A: (5 minuter senare) Asså seriöst, de hånglar fortfarande.
 Jag: Mmm
 A:(15 minuter senare viskande) Snälla, titta! De hånglar fortfarande
 Jag: (tittar för första gången upp, tittar irriterat på 50-taggarna rakt framför oss som sitter och sysselsätter sig med något som min vän kallat "hångla". ) Herregud, vad gör dem, måste de göra "mun-mot-mun-metoden" rakt framför mig, är de nära döden eller?
A: Sccchhhh, de hör!

Paret tittade argt på mig och gick därifrån.
 Det gjorde inte mig något.
 Sitta där på offentlig plats och "hålla på" då jag pratar om skrämmande lik på bottnen.
 Hoppas de skämdes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0