SAMVETET TAR IBLAND EMOT!

Angående våra olika karaktärsdrag.

Idag är temat samvete.

Vi har uppmärksammat två situationer och gör nu en enkel analys för att reda ut oklarheterna.

VEM AV OSS BÄR PÅ MEST SAMVETE?



1. Spritflaksa med in på krogen

Madde: Asså jag vågar verkligen inte, det känns inget bra alls.

Emma:
Ähh, det är inte så pjåskigt, jag tar den, det är lugnt!

5 poäng samvete till Madde 0 till Emma


2. Planka på tunnelbanan

Emma:
Asså jag tycker inte om det där. Spärrkillen ser så arg ut.

Madde:
Ähh, det är ju bara gå, titta inte på honom.

Emmas samvete tar emot.

En inbyggd röstaouto sätts igång varje gång hon passerar spärren.

"Asså jag har ju busskort i fickan"

Högt, muttrande, viskande eller bara väsande.

Men hon säger det alltid. För att rena sitt samvete.

3 Poäng samvete till Emma 3 till Madde (för att hon oftast har busskort)


KONTENTAN LYDER:

Madde är den med renast samvete


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0